Meillä oli jännät paikat tänää äitin kans. Oltiin tuolla kilometrien päässä kylillä kävelemässä, ku äiti ihmetteli miten valjaat on jotenkin oudosti. No poikkihan ne! Kaulalla menevä remmi oli vaan parin narun varassa enää, a äitihän hätäänty vallan kauheesti. Onnex mä en paina vielä paljoo (jotai kymmenen pientä kiloo vaan) ni äiti kanto mut kaupan eteistilaan ja soitteli kaikille että tulis hakeen. Isin isä onnex sit ehti pelastaan. Äiti oli niin kiukkunen niille valjaille että heitti ne roskiin. Kyllä ne olikin jo monet lenkit kestäneet, olihan ne olleet jo siskollakin! Nyt tartten sitte uudet heijastinvaljaat (vinkki joulupukille!!!).

Mä taas näytin närhen munat sille katille joka täällä nyt pyörii taas ihan urakalla. Äiti sano että routa ajo sen porsaan kotiin ku tuli kylmä. Ihan hyvä että se on täällä toisaalta, sillä äiti sano että se saattais napata yhen siimahännän joka kiusaa mua. Uskotteko että se hyväkäs on nakertanut mun kaikki keksit ja hammasharjat kaapin laatikosta!!! Ja kävipä mun ja sisko joululahjapussissakin, mutta onnex äiti heräs siihen rapinaan ja nosti pussin korkeelle.

 

2078473.jpg
"Äiti millon on mun vuoro?"

2078486.jpg

2078489.jpg