Ei se äiskä sitten vienytkään mus sinne sitiin, mutta ei mua haittaa, mä pääsin myyräpellolle! Voi tsiisus miten iso pelto, ihan alko tällästä pientä porokoiraa huippaamaan! Sisko veteli mua ihan kybällä, mitä en kyllä julkisesti tunnusta, mut se myös opetti mua miten kaivetaan huippuhieno myyrästyskuoppa=) Ja sitte sisko viskas mut mutaojaan, mikä oli kyl vähä noloo.. Onnex äiti ei ottanu kuvaa, sitten mua olis kyllä hävettänyt ja kovasti.. Tietty mä sit pääsin kylpyyn, mutta onnex kasvis-äiti oli jo kertonut mulle mitä sillon tapahtuu ni en mä pelännyt yhtään. Olin reipas pikku porokoira sano äiti. Loppupäivän mää oonkin sitte nukkunu, oli meinaan sen verta rankka/nasta se peltoreissu!

Huamenna äiti lupas antaa mulle jonku matolääkkeen. Ei haittaa mitään, mää syän sen kyllä reippaasti sano äiti. Sillä on kuulemma joku "suunnitelma". En tiiä sitten mitä se tarkotti. Mutta emmä kyllä piimää enää syö, pelkän nappulat ja jauheliha on paljo parempaa!

Äiti muuten sano että mun tarttis opetella kakkaan pöpelikköön. Että hienot porokoiraneidit kuulemma tekee niin? Sisko tekee niin vaikka se ei oo poroo ikinä nähnykkää, emmä tajuu mitä äiti tarkotti. Kyllä ihan keskelle pihaa on helpoin tehä kakut! Huomaahan ainakin että oon hommani hoitanut, ettei tarvii arvuutella, NI!