Mää oon nähny taas maailmaa. Yx päivä näin ihan karseen ison peltiheikin, sellanen jolla kuulemma korjataan viljaa. Emmä tajuu, mutta iso se oli! Ja se piti hirveetä meteliä. Mutta emmä pelänny sitäkää yhtää, mä oon niin reipas. Samalla reissulla sisko sai tosi ison myyrän, mutta se ei antanu mun lipasta sitä yhtää.. On sekin sisko, mä en saa mitään mikä on sen (paitti salaa) ja jos multa putoo suusta possunkorva niin se on sitten muka heti sen! Ottaapa vaan ku mä kasvan, niin näytän sille närhen munat!

Tänää äiti lupas viiä mua taas sitiin. Mennään kuulemma postiin ja kirjakauppaan ja käppäillään kartsalla. Jes! Mä tykkään ku kaikki tulee rapsuttaan mua ku mä oon kuulemma niin suloinen! Ja äiti on musta kuulemma tosi ylpee ko mä oon nii reipas pentu. Ja äiti sano että mennään ostaan mulle JahtiVahtia. Siittä mä varmaan tykkään ihan sikana, ko siskokin saa sitä ja se maistuu ah, niin kielletyltä ja hyvältä (oon joskus nopsana tyttönä päässy vähä koemaistaan jos siskolta on jääny). Äiti kyllä sano että se sekottelee jotai, mutta mää aattelin kun oon niin valovoimmane, että valkkaan sieltä vaan ne hyvät jutut. Ei mua huijata!